Kodėl vertėtų jūros gėrybes įtraukti į savo mitybos racioną?

Nors Lietuvoje jūros gėrybės nėra tokios populiarios kaip, pavyzdžiui, Viduržemio jūros regiono šalyse, be abejonės verta jas įtraukti į savo mitybos racioną. Jei savo namuose dar neturite jūros gėrybių ir žuvies atsargų, vertėtų apsilankyti čia: https://fishwish.eu/saldyta-zuvis-juros-gerybes-internetu/juros-gerybes/

Populiariausios jūros gėrybės yra krevetės, moliuskai, aštuonkojai, omarai ir kalmarai. Kitas dažnai vartojamas jūros gėrybių pavadinimas – frutti di mare – yra jau paplitęs kone visame pasaulyje, tuo tarpu žinomas ir mūsų šalyje.

Nauda sveikatai: baltymai ir omega-3 riebalų rūgštys

Be įmantraus skonio, jūros gėrybės taip pat teikia naudą mūsų sveikatai. Kaip ir įvairiose žuvyse, jose yra svarbių maistinių medžiagų. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad frutti di mare laikomos afrodiziaku. Jūros gėrybėse yra visaverčių baltymų, turinčių mažai angliavandenių ir mažai kalorijų, todėl jos turėtų būti įtrauktos į žmonių, kurie nori sulieknėti, racioną.

Kitas svarbus jūros gėrybių komponentas yra omega 3 polinesočiosios riebalų rūgštys – būtent DHA (dokozaheksaeno) ir EPA (eikozapentaeno). Šios rūgštys atlieka svarbų vaidmenį širdies ir kraujagyslių ligų prevencijoje.

Viename tyrime, įrodančiame apsauginį šių rūgščių poveikį širdies ir kraujagyslių ligoms, buvo lyginami Danijos gyventojų ir Grenlandijos inuitų mitybos įpročiai ir širdies ligų atvejai. Paaiškėjo, kad inuitai nuo širdies ir kraujagyslių ligų mirė daug rečiau nei Danijos gyventojai. Šis teigiamas poveikis buvo susijęs būtent su dideliu omega-3 vartojimu ir mažu sočiųjų riebalų rūgščių vartojimu.

Daugybė anksčiau atliktų tyrimų (ne Lietuvoje) taip pat rodo, kad minėtų rūgščių vartojimas padeda sumažinti trigliceridų kiekį serume. Šis faktas naudojamas hipertrigliceridemijos farmakoterapijoje. Kitas naudingas omega-3 riebalų rūgščių poveikis sveikatai yra kraujo krešulių susidarymo smegenų ir vainikinėse kraujagyslėse slopinimas (priešuždegiminis ir antiagregacinis poveikis) ir priešvėžinė veikla. Šios rūgštys taip pat lemia tinkamą smegenų vystymąsi ir funkcionavimą bei yra būtinos nėščios moters mityboje. 

Jūros gėrybės – vitaminų šaltinis

Iš jūros gėrybėse esančių vitaminų gausos dažniausiai išskiriami šie riebaluose tirpūs vitaminai: A, D ir E vitaminai.

Vitaminas A būtinas geram regėjimui palaikyti, o jo trūkumas gali paskatinti vadinamąjį naktinį aklumą arba vištakumą. Vitaminas A taip pat skatina ląstelių regeneracinį pajėgumą ir apsaugo gleivines. Dėl savo antioksidacinių savybių jis apsaugo nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio.

Kitas vitaminas, kurio šaltinis yra jūros gėrybės, yra vitaminas D. Iki šiol vitamino D poveikis buvo labiausiai vertinamas dėl teigiamo poveikio skeleto sistemai (vaikų rachito ir pagyvenusių žmonių osteoporozės profilaktika). Tačiau daugybė pastarųjų metų tyrimų rodo, kad šis vitaminas yra daug svarbesnis, nei atrodė anksčiau. Vitamino D trūkumas siejamas su rizika susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, diabetu, aukštu kraujospūdžiu, tam tikromis vėžio formomis (ypač krūties ir storosios žarnos vėžiu), taip pat depresija ir autoimuninėmis ligomis.

Vitaminas E, kaip ir vitaminas A, turi antioksidacinį poveikį, saugo kraujagysles ir apsaugo nuo ankstyvo raudonųjų kraujo kūnelių irimo.

Jūros gėrybėse taip pat yra vitamino B12, kuris labai svarbus tinkamai organizmo veiklai. Jis būtinas kraujo morfozinių elementų gamybai, o jo trūkumas sukelia megaloblastinę anemiją. Jo trūkumas taip pat gali būti susijęs su nervų sistemos sutrikimais.

Įsigykite jūros gėrybių ir žuvies internetu

Taigi, turbūt nėra jokių abejonių, kad jūros gėrybes verta įtraukti į savo mitybos racioną. Tačiau nepamirškite ir žuvies. Kadangi šiais laikais sunku turguje ar kur kitur rasti tikrai kokybiškos žuvies ir jūros gėrybių, nepabijokite ieškoti jos internetu. Jūros gėrybės bei šaldyta žuvies filė į namus tikrai bus vienas geriausių ir patogiausių sprendimų jūsų gyvenime!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.